3/27/17

Mon-J / Het is weer Lente!

Elke maandag weer een dosis aan inspiratie voor je interieur. Zo heb je meteen een goed begin van de week! Dus ook vandaag weer een nieuwe Mon-J. Het is ondertussen alweer lente! En daar hoort natuurlijk een hele lading aan interieurinspiratie bij!
Ik word altijd raar aangekeken als ik zeg dat ik de zon ruik. Ik ruik natuurlijk niet letterlijk de zon maar als de eerste zon na de winter gaat schijnen, ruik ik gewoon een bepaalde geur. Ik vind dat zo lekker ruiken! Wat het nou precies is weet ik niet. Misschien gewoon de opwarming van alles, de plantjes? Het maakt ook niet uit, ik vind het gewoon fijn en kan er onwijs vrolijk van worden!
De meeste mensen halen rond deze tijd ook de lente in huis. Je wilt dan weer een lekker fris interieur. Vaak staat dan ook de grote voorjaarsschoonmaak om de hoek. Ik kan daar echt zo van genieten! Gewoon alle ramen opengooien en gaan!























































1. Groen
Planten zijn bijna niet weg te denken uit een fris interieur. Ze zijn er in allerlei vormen en maten dus voor ieder wat wils! Ik zou wel in de lente kiezen voor een plant met een lichtgroen blad. De wat jongere plantjes. Dit oogt een stuk frisser dan een oude, donkere plant. Je kan het natuurlijk ook nog afwisselen en combineren met elkaar!
Op de vierde afbeelding zie je zogenoemde pannenkoekenplant. Deze blijkt helemaal in zijn dit seizoen! Maar ja, je moet hem wel eerst mooi vinden. Vind je niet?
Eén plant op zich is al gauw mooi, het is juist de kunst om verschillende planten te combineren! Niet alles kan samen natuurlijk. Je hebt zoveel verschillende kleuren en structuren. Op de eerste afbeelding zie je een goed voorbeeld van hoe het wél moet. Probeer gewoon lekker veel uit. In je tuincentrum kan je natuurlijk ook eerst alles bij elkaar zetten. Zo krijg je ook al een goed beeld van hoe het gaat staan.














































2. Bloemen
Je houdt ervan of je houdt er niet van. Eén ding is zeker, en dat is dat het je interieur een flinke opfleuring geeft! Bloemen zijn natuurlijk snel al vrouwelijk. Maar ik ben er zeker van dat een man ook zijn perfecte boeket kan samenstellen. Er zal misschien wat meer groen in zitten, maar dat maakt niet uit!
Niet alleen de bloemen zelf zijn belangrijk, ook de vazen spelen een grote rol. Ik merk dat mensen hier vaak hun aandacht laten hangen. Bloemen worden dan vaak in standaard vazen gezet die als 20 jaar in een kast staan. Maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden. Kijk maar hierboven!




















































3. Hangende planten
Macramé is ook weer even terug van weg geweest hé? Dit is eigenlijk een variatie daarop. Gewoon perfect voor in de lente. Het fleurt je wand lekker op zonder dat je er nou echt veel voor hoeft te doen. Maar je kan, als je wil, er wel wat meer voor doen. Gewoon zelf lekker aan de slag gaan met touw en mooie bloemen. Ik denk dat dit eigenlijk ook wel de goedkoopste manier is. Daarnaast heb je er ook niet zoveel voor nodig en je kan zelf kiezen hoe en wat!










































4. Een behangetje
Een iets meer drastische manier om de lente in huis te halen. Maar wel erg leuk natuurlijk! Voor als je bereid bent er iets meer werk in te steken.
Er is natuurlijk super veel keuze uit verschillende soorten behang. De een wat kleurrijker dan de ander. Zoals je hierboven ook heel goed kan zien. De tweede en de derde afbeelding zijn net iets rustigere dan de andere twee. Het is maar net wat je mooi vindt!
Daarnaast hoeft het niet eens duur te zijn. Je gaat niet meteen heel je huis behangen, een wand is vaak genoeg. Meestal heb je dan maar één rolletje behang nodig. Dat kost gemiddeld zo'n 30 euro, en dan ben je er al! Alleen nog even plakken!
















































5. Kleuren
Voor helemaal drastische maatregelen pas je gewoon de kleur in je interieur aan! Denk aan nieuwe stofferingen en of zelfs meubels. Hier hangt natuurlijk vaak een wat hoger prijskaartje aan, maar alles voor de lente toch?
Zachte tinten doen het, algemeen bekent, goed in de lente. Onder andere pasteltinten. Om het wat te breken kan je zoals op de derde afbeelding, wat hardere kleur toevoegen. Voor als je niet zo houdt van dat zoetsappige.
Als je wilt laten lijken dat je je hele interieur hebt aangepast, kan je kiezen voor seizoensgebonden stoffering. Zoals beddengoed, dit hoeft helemaal niet duur te zijn natuurlijk! Maar ook je bank of een stoel opnieuw bekleden. Of je legt een grote plaid op je bank. Hierdoor lijkt het alsof er veel is veranderd, terwijl het maar één aspect is! Daarom is een rustige basis zo belangrijk, je kan er zoveel kanten mee uit!

Even een kleine mededeling!
Zoals jullie wel door hebben doe ik nu op de vrijdagen "het moestuintje van Atel-J". Hartstikke leuk natuurlijk. Maar ik snap dat het snel saai kan worden, elke week weer planten. Daarom ga ik even wat meer afwisselen! Volgende komt er bijvoorbeeld weer iets nieuws! 

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!