3/10/17

Het moestuintje van Atel-J / Het begin

Elke vrijdag staat er een blog in het teken van allesbehalve interieur! Dit heet ook alle keren anders. Maar vandaag is het een begin van een nieuw projectje. Het is alweer bijna lente dus het is tijd om te gaan zaaien. Jullie kunnen het gaan volgen in "Het moestuintje van Atel-J".






























Ik zaai nu al weer twee jaartjes mijn eigen groente, fruit en bloemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet doe voor de oogst, geheimpje; dit mislukt vrij wel altijd. Ik ben vooral gefascineerd door de metamorfose dat een plant doorloopt. Toch ben ik mij er sinds dit jaar steeds meer in gaan verdiepen, want ik wil dit toch uiteindelijk wel echt goed gaan doen! Ik ben nu ook al een tijdje bezig met het laten groeien van cactussen. Deze heb ik ongeveer twee jaar geleden gezaaid. En ze zijn nu misschien net 1 centimeter groot. Dat gaat dus niet zo snel! Maar ik heb gelukkig de tijd.






























Ik heb wat groente-, fruit- en bloemzaadjes gekocht bij de Lidl. Deze hebben ongeveer tussen de 50 cent en de 2 euro gekost. Prima voor een hobbyist!
Ik ga er een aantal van uitzoeken om deze lente te gaan zaaien. Mijn moeder vindt het namelijk niet zo'n goed plan als heel haar tuin straks vol staat met planten. Begrijpelijk, aangezien sommige planten erg groot kunnen worden!
Ik wil het deze keer natuurlijk wel goed doen. Dus ik heb op internet een hoop informatie verzamelt. Dit schrijf ik allemaal op in mijn plantenboekje. Ik hou van boekjes. Waarschijnlijk ben ik mijzelf later dankbaar als ik moet terugdenken aan dit boekje, en ik dit boekje ook wel is waar nog heb!








































Ik heb het boekje gekocht bij de Hema. Volgens mij was hij zo rond de 5 euro. Hier schrijf ik alle informatie op die ik heb verzameld. Zo heb ik alles bij elkaar! Ik ben ook van plan om alle stappen die elk plantje doorloopt, te gaan tekenen en in het boekje te plakken. Ik maak er in ieder geval foto's van. Ik hou jullie uiteraard ook op de hoogte.

Wat eigenlijk echt mijn hobby heeft laten groeien is een boek. Het heet "Plant een Pit". Hier staat allerlei informatie in over hoe je van een pit een plant kunt laten groeien.

































Er staan een aantal groentes en fruit waarvan je de pit kan zaaien. Bijvoorbeeld mango, avocado, tomaten, paprika's en nog veel meer! Ook staat er informatie over de verzorging van planten in het algemeen, dus erg handig!
Hier haal ik dus ook weer een hoop informatie uit. Ik ben zelf van plan om een avocado pit te zaaien. Dit lijkt mij erg leuk! Daarnaast ga ik natuurlijk nog een hoop meer uitproberen, maar niet allemaal tegelijk want dan staat het huis vol en dan heb ik mijn moeder weer op m'n dak!

Ik ga jullie in ieder geval op de hoogte houden van alles wat ik laat groeien. Ik ga beginnen met een reeks waar ik uitgebreid hierop in ga. Volgende week geef ik jullie een kennismaking met alles wat ik ga zaaien. Hierin geef ik wat informatie over hoe en wat. Daarna zal het zaaien beginnen! Dit zal ik gaan volgen van zaadje tot hopelijk het resultaat!


Ik heb er in ieder geval een hoop zin in. Ik hoop jullie ook!

Liefs,

Jeanique


No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!