11/2/16

Overal goud





















































Het is ondertussen geen geheim meer dat ik van goud hou. Het begon 10 jaar geleden toen ik een gouden ring van mijn oma kreeg. Sindsdien draag ik niks anders dan goud.
In interieur is dit eigenlijk hetzelfde.
In principe kunnen goud en zilver prima samen, maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat het een beetje taboe is. Geen idee waarom eigenlijk. Maar ik vind goud alleen gewoon prima!
Dus ik heb weer een paar mooie voorbeeldjes verzamelt!


















































Goud is vaak een kleur die niet snel over de top wordt gebruikt. Ander krijg je een beetje een woonwagenkamp-idee. Dat is denk ik niet de bedoeling.
Hierboven is een mooi voorbeeld. Hier heeft de binnenkant van de wasbak een goud kleurtje. Eens wat anders!































Dit zie je niet snel! Deze bank is okergeel maar doordat het een fluwelen stof is, lijkt het goud. Als je de rest van het interieur rustig houd dan kan dit prima!













































Deze afbeelding is misschien een beetje heftig. Maar het gaat mij meer om de goud met zwart combinatie. Het maakt in deze hoeveelheden heel erg duister. Dus als je er van houd is dit goede inspiratie. Je kan natuurlijk ook kiezen voor wat minder.


















































Gouden details maken het interieur gewoon nét wat meer af. Ik vind zelf dat zilver snel flets wordt terwijl goud wat meer kleur kan geven. En dat zonder dat je echt veel hoeft te gebruiken!













































Dit is een beetje lastig nadoen, tenzij je op het moment je eigen huis aan het bouwen bent. Of nja, het kan op zich wel, denk ik. Ik heb niet zoveel verstand van die technische dingen. Dit is in ieder geval erg mooi!


















































Ik vind dit een erg mooi kleurenpalet. In principe kan je goud met alle kleuren combineren, maar het is wel een kunst om de goede tinten te krijgen. Door de goede tinten kan je heel veel diepte geven aan je interieur. Dat is hierboven erg goed gelukt! Het is gewoon een kwestie van veel experimenteren.













































Gouden details in de badkamer kunnen ook erg goed. Ik hou van dit handdoeken rekje! Ik zou er dan wel andere spulletjes opzetten. Maar het maakt je badkamer gewoon helemaal af en als je niet zoveel kleur hebt, dan geeft het dus ook kleur!


















































Hou je echt super duper veel van goud zoals ik? Dan neem je toch gewoon een gouden kast. Ik ben zelf niet zo fan van alles eromheen. Ik vind de houten accessoires het beeld een beetje breken, het maakt alles een beetje een warboel. De zwarte vloer en de witte wanden passen dan weer wel heel goud.


















































Een klein beetje goud is ook fijn.





















































Weer een mooi voorbeeld van zwart met goud. Dat is gewoon perfect. Vooral als het zwart een glans heeft. Dan weerspiegelt het de kleuren uit de omgeving waardoor het niet té zwart wordt. Daarnaast geeft het ook veel diepte!

Genoeg om over te dromen.

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!