11/18/16

Mooi rood is niet lelijk









































Ik heb zo van die periodes, dan weer een blauwe en dan weer een rode. Het gaat eigenlijk vaak tussen deze twee kleuren. Deze kleuren kunnen ver uit elkaar liggen maar ook zo dichtbij, dan krijg je paars. De nuances van beide kleuren die tegen paars aanzitten, vind ik op het moment erg mooi. 
Je kan deze kleuren ook goed combineren met andere kleuren en nuances waardoor het spannender wordt. Het is vaak gewoon een kwestie van durven. Je kan het best gewoon een paar kleurenkaartjes halen bij de Gamma en hiermee gaan puzzelen, totdat je een mooi kleurpalet krijgt waar een een goed gevoel bij krijgt. Als je eenmaal de kleuren hebt gaat de rest van het interieur vaak vanzelf. Dan kijk je naar de materialen en de vormen. En zo bouw je de sfeer op die jij fijn vind!
Maar goed, deze blog gaat alleen over kleuren! Ik heb natuurlijk weer wat verzamelt. 













































Dit kleurenpalet vind ik echt super fijn. Het paarsige rood op de wanden in combinatie met het roestige rood op de bank. Zelf vind ik die grijze vloer en het kleed te saai. Maar dat stukje knip ik er in mijn hoofd van af.
Dit is wel echt een goed voorbeeld van durven. Het is niet iets wat je snel zou doen. Als je het zwart/wit ziet dan zou je zeggen dat je oranje met paars in je interieur hebt, maar dan zie je dit en dan is het gewoon perfect. Het draait allemaal om de juiste nuances!













































Hier wordt ik nou warm van. Door de verschillende soorten licht lijkt elke wand een andere tint te hebben. Op de ene want zie je roest rood en dan weer iets meer paars rood. De lamp breekt het beeld door fel rood te zijn, dit is in deze ruimte positief. De tegeltjes maken het karakteristieke beeld af.











































Hier moet je echt van houden. Ik zelf vind het te druk maar het gaat mij om sommige elementen. De kast bijvoorbeeld. Deze springt er echt uit door de rode kleur! Ik ben benieuwd naar de rest van de ruimte.













































Dit interieur is wat zachter. Paarsig rood gecombineerd met paars. En daarbij wat aarde tinten, die hier super goed bij passen. Zo krijg je een fijn vrouwen interieurtje. Ondanks de witte wand straalt dit beeld veel warmte uit. En dat alleen nog maar de kleuren.
















































Je kan ook kiezen voor wat moderns. Je houd super veel van rood maar wilt niet alles rood. Dan is een karpet wel een hele goed oplossing. Het trekt vaak heel goed de aandacht zonder de rest op te slokken. Door af en toe nog wat rode details toe te voegen behoud je het rood beter en verbind je alles met elkaar.


















































Ik vind zelf rood erg goed passen bij groen, natuur. Er is goed gebruik gemaakt van glas hierboven, het lijkt bijna wel alsof je gewoon buiten zit. Het rood maakt je weer nuchter. Samen met de tegeltjes geeft het een fijne klassieke uitstraling.









































Hier ook weer een voorbeeld dat rood met groen erg goed kan! Dan wel alleen planten, geen groene muur. of je moet dan weer de juiste nuances vinden tussen groen en rood, dan kan het wel. Maar voor nu bedoel ik alleen planten. Het brengt elkaar mooi in evenwicht.

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!