10/14/16

Trends frustratie
























Alles voor de symmetrie!

Ja, wat moet ik nou zeggen over trends. Ik vind ze zware onzin. Misschien een beetje tegenstrijdig door het feit dat ik geleerd heb voor interieuradviseur. Dan is het juist de bedoeling om mee te gaan met de trends, volgens mij. Maar ik heb er gewoon niks mee. Als ik iets moois zie dan vind ik het mooi omdat ik het mooi vind, niet omdat het toevallig een trend is. Snap je?

Op veel interieur blogs vind je bijvoorbeeld berichten over wat er deze herfst allemaal wel niet in is. Maar ik doe dat eigenlijk niet, gewoon uit principe. Ik wil mensen inspireren met wat ik mooi vind. Ik wil geen trends opleggen.


“Nou jongens, goud is in deze herfst. Dus vervang even al je zilver voor goud.”

Aan de ene kant snap ik wel waarom mensen trends volgen. Als je niet zoveel creativiteit hebt dan moet je je ergens aan vast houden, anders ziet het er niet uit. Dat klinkt harder dan ik het bedoel trouwens. Maar het komt er wel op neer. Je volgt trends omdat je niet jezelf durft te uiten.
Nu moet ik wel zeggen dat de meeste mensen het meer zien als een leidraad. Er blijft vaak altijd wel iets over van jezelf in je interieur. Tenzij je basis een hele meubelcollectie van de Ikea is.
Echt een super goed voorbeeld, wat ik eigenlijk al een hele lange tijd zie, is dat mensen vaak overal een stel van moeten kopen. Twee dezelfde vazen, twee dezelfde planten, twee van die rare houten luikjes met een hartje erin etc. En dan in het midden het woord “home”. En dit alles zet je natuurlijk voor het raam. Want het moet wel gezien worden! Ik zat er in de auto laatst op te letten, en het komt echt zo bizar veel voor. Ik werd er helemaal eng van!
Nu kan het natuurlijk ook dat je het wel is waar ook ├ęcht mooi vindt. Maar het kan toch niet dat al die mensen allemaal hetzelfde mooi vinden? Ik kan het maar niet begrijpen.
Maar goed, ik ben mij aan het bemoeien met de zaken van andere mensen, dat is niet goed.

Er is ieder geval een ding dat ik graag aan iedereen wil meegeven; doe gewoon je eigen ding en kijk niet zoveel naar anderen, dan moet het helemaal goed komen!

Liefs,
Jeanique
















































Ik kon deze afbeeldingen trouwens ook alleen maar vinden op Nederlandse zoekwoorden in Pinterest. Dat zegt al heel wat!

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!