10/16/16

Blue Mood















































Ik had weer eens zin in een leuk kleurthema! Ik ben weer gegaan voor blauw omdat ik dit persoonlijk een erg rustige kleur vind. Ik ontspan er altijd wel van.
Ik heb op mijn vorige opleiding geleerd dat iedereen anders reageert op kleuren. Je hebt er verschillende gevoelens bij door dingen die je meemaakt. Maar blauw ligt bij mij altijd wel goed. Maar je hebt natuurlijk verschillende soorten blauw en ik heb dan overal ook een andere gevoel bij! Ik ben zelf meer van het donkere, nachtelijke blauw. Ik associeer dat met mysterie en samenzijn, knusheid. Het is moeilijk te beschrijven!
Ik heb een aantal inspiratiebeelden verzamelt met verschillende kleuren blauw,












































Een aantal planken tegen je mooie blauw wand. Als je wil dat de wand gezien wordt dan zet je natuurlijk geen dichte kast tegen de muur. Dan is er een groot deel weg van je mooie blauwe wand. Daarom zijn een paar planken perfect! Als je de juiste spullen er neerzet komt dit er mooi uit qui kleuren, het kan elkaar versterken. Bijvoorbeeld het groen van de planten hierboven.
















































Blauw in de keuken! Als je keuken verder erg rustig is en hij heeft gewoon nog even wat kleur nodig, dan is een kleurtje op de wand een hele goed oplossing! Het lichte hout komt op deze kobaltblauwe wand erg goed tot z'n recht.

















































Het hoeft natuurlijk niet alleen fel blauw te zijn! Hierboven is goed gebruik gemaakt van zacht blauw. De overige tinten vullen elkaar goed aan.


















































Er mooi kleurpalet hierboven. Hier is gebruik gemaakt van grijsblauw. Het is een erg koele kleur dus het kan koud aanvoelen. Maar hierboven is goed gebruik gemaakt van een warme houtkleur en gouden details. Dit maakt het allemaal weer wat warmer.














































Je kan natuurlijk ook nog verschillende tinten blauw gebruiken! Hierboven hebben ze dat gedaan door middel van een overloop van kleur in een kast. Erg mooie kleuren blauw.












































Als je niet zo van de kleuren bent maar je mist toch iets, dan is kan je kiezen voor een ienie minie klein detail. Zoals hierboven. Je ziet de kleur alleen maar als je de la open doet. Erg mooi in combinatie met het wit.


















































Deze kleur blauw neigt bijna naar het zwart, als het al geen zwart is tenminste! Deze kleur maakt echt de sfeer in dit interieur. Door de rest heel rustig en licht te houden wordt het geen donkere ruimte.













































Geen kleur op je wanden? Dan verf je toch een meubel blauw! Dit wandkastje springt er echt uit tegen deze witte wand! En het kan meteen genoeg kleur zijn voor de hele ruimte!















































Ook hier is weer gebruik gemaakt van zacht blauw. Het is erg mooi om een meubel dat je tegen deze wand zet, nét een andere tintje te geven. Zo maak je het weer wat spannender.

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!