10/20/16

Art: Hieronymus Bosch
























Ik zet weer eens een kunstenaar in de spotlight! Eentje met een hele bijzondere naam en bijpassende bijzondere schilderijen. Hieronymus Bosch, deze naam zal vast wel cool zijn geweest in die tijd. Gelukkig staat hij na zijn dood ook wel bekent als Jeroen Bosch. Stuk gemakkelijker. 
Ik zou het zelf niet zeggen, maar deze schilderijen zijn gemaakt tussen 1450 en 1516. Hij schilderde voorstellingen die niet echt gewoon waren voor die tijd. Ook wel duivels genoemd!  
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze kunstwerken laatst pas tegenkwam op internet. Maar ik heb er nu al heel erg veel bewondering voor! Ik hou wel van dat surrealistische, denk bijvoorbeeld aan Salvador Dali. 
Er zijn lappen tekst op internet over Jeroen Bosch. Over zijn schilderijen, onderzoek ernaar, heel erg interessant! Ik dacht er eerst aan om dit in mijn eigen woorden aan jullie te vertellen maar het is zo'n complex en lang verhaal dat ik er maar niet aan begonnen ben. In plaats daarvan verwijs ik jullie graag door naar Wikipedia! Erg interessant.










No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!