8/1/16

Romantische balkonnetjes


















































Vaak weten mensen niet zo goed wat ze met hun balkon aanmoeten maar er zijn zoveel mogelijkheden! Vandaar dat ik vandaag een hoop inspiratie voor balkons heb verzameld!
















































Kussentjes maken het vaak al heel snel gezellig en knus. Een leuk kleedje erbij. Bedenk een sfeer die je wilt op je balkon, of trek de sfeer van je woonkamer door naar buiten. Vaak zie je dat mensen gewoon een paar tuinstoelen hebben staan maar een bankje op maat is net wat gezellig. Dan creëer je echt een hoekje. Vaak zijn de stoelen ook nog eens van kunststof ofzo. Dat kan echt niet meer hoor.





































Dit balkonnetje bewijst maar weer dat je met elk formaat wel iets kan. Het is misschien een beetje puzzelen maar uiteindelijk wordt het wel lekker knus. Je kan natuurlijk net zoals hierboven ook gewoon mooie verlichting ophangen. Hier hebben ze gebruik gemaakt van de ladder om hem op te hangen.
De vloer op een balkon moet je trouwens ook niet vergeten! Deze is ook erg belangrijk. Vaak ligt er een een betonnen, lelijke grijze vloer. Dit kan natuurlijk altijd anders! Ik weet niet precies hoe je dat kan plaatsen maar zoals hierboven is het erg mooi.
















































Als je balkon wat groter is kan je hem lekker opvullen met grote planten! Dan krijg je meer een tuinidee en je kan er ook nog wat privacy mee creëren. Een vloerkleedje geeft ook altijd wel de nodige opvulling en maakt het lekker knus.

































Dit is meer een veranda lijk mij. Maar ja, je kan natuurlijk ook gewoon een hangmat ophangen. Super leuk idee! Let wel op dat de punten waar je hem ophangt, stevig genoeg zijn.
Maak het lekker bohemien voor een zweverig sfeertje.







































Hier zie je al beter hoe de vloer is geplaatst. Het lijken mij gewoon houten plaatjes, in een soort tegelvorm. De kleur maakt het balkon meteen een stuk warmer. Een paar mooie plantenbakken erbij voor het groen. Pas wel op dat de plantenbakken niet naar beneden vallen, maak ze liever even vast of koop een speciale plantenbak voor het balkon. Ik vind het hierboven een beetje tricky.
























































Hier hebben ze gewoon een paar kussens op de grond gelegd en een stoel gecreëerd. Dat kan natuurlijk ook! En je zit ook lekker beschut.




















































Dit lijkt mij echt een heel fijn plekje. Hier is denk ik gewoon een matras neergelegd. Paar kussentjes en je zit heerlijk! Vooral de knusse uitstraling trekt mij.





















































Dit lijkt een beetje op een serre. Half binnen, half buiten. Ook hier weer, erg leuk die hangmat. Hier hebben ze niet gekozen voor een echte lamp maar voor potjes waar waarschijnlijk gewoon een waxinelichtje in gaat. Hier krijg je erg mooi en warm licht door.


















































Dit vind ik ook een erg fijn hoekje. met die plantjes. Je ziet misschien niet alles van het balkon maar ik vermoed dat de rest ook erg mooi is.
Wat mij hier trouwens opvalt, ik weet niet of het zo hoort, maar het muurtje is groen geverfd. Dit geeft ook gelijk wat sfeer.

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!