8/3/16

Little, Tiny, Small Rooms












































Vaak weten mensen niet zo goed wat ze met zo'n kleine kamer moeten, dus ze kopen gewoon de normale producten, misschien net ietsjes kleiner. Veel wit en glas gebruiken is wel een beetje standaard in deze situaties. Maar er is zoveel meer mogelijk! 
Het is veel passen en meten, misschien wel op maat laten maken, maar dan heb je ook wat!
Hieronder heb ik weer wat inspiratie verzamelt, kijk mee!


















































Dit is wel echt een kleine kamer! Maar als je met z'n tweeën bent wil je natuurlijk wel samen in één bed slapen, wel zo fijn. Hierboven kan je niet aan de zijkanten van het bed in stappen en je hebt geen nachtkastjes, dat is het nadeel. Maar als je dat niet echt nodig hebt, is er geen probleem! 
Ze maken hierboven goed gebruik van wit, dit maakt het lekker open en fris. Door middel van de vitrage wordt het weer wat warmer en knusser. De warme kleur hout geeft ook weer wat sfeer, zo is het niet saai! 
Ik zou hier wel willen slapen hoor!


















































Dit is voor een slaapkamer ook best wel klein, maar er is wel meer mogelijk. Zelf had ik de kamer misschien anders ingericht maar het gaat mij dan ook meer om de sfeer. Je hoeft niet alleen maar wit te gebruiken, dat bewijst deze kamer wel. De kamer blijft ondanks de kleur toch licht en open. Het witte beddengoed maakt het ook altijd wel wat opener. 
Mijn matras thuis is zwart maar ik doe er altijd een witte hoeslaken omheen. Maar als ik mijn bed opmaak dan is het zwarte matras dus even zichtbaar, dit maakt mijn kamer aanzienlijk kleiner. Zo zie je maar weer!
















































Als je heel veel boeken hebt dan is dit een hele goede en leuke manier! En hal kan wel 20 cm kwijt, geen probleem. Het staat niet in de weg en het staat op zich ook nog best leuk! Je moet hiermee wel oppassen dat je de rest heel rustig houd, boeken maken het vaak heel druk door alle verschillende kleuren.








































Wil je echt een werkhoekje maar heb je heel weinig ruimte? Dan is dit de oplossing. Werk de hoogte in om al je spulletjes kwijt te kunnen. Wit op wit is dan ook altijd goed, in dit geval maakt het niet uit dat het kastje wegvalt in de muur. De doorzichtige stoel is ook een goede optie. Hij heeft nog wel een kleurtje waardoor het niet saai wordt maar het is geen unit van een bureaustoel. 














































Bij deze slaapkamer gaat het mij ook weer om de sfeer. Ik vind het erg mooi om oude objecten te combineren met nieuwe. Verder is de basis heel erg rustig gebleven. Ondanks de drukke vloer en het drukke bed. Maar dit geeft wel de twist aan het interieur dat hij nodig heeft.









































Tja, veel mensen zullen wel denken wat je in godsnaam met zo'n zolderkamer moet doen. Nou dit dus!
Vaak wordt het een rommelzolder ofzo maar dit is een erg leuk manier omdat dat op te lossen. Vooral de sfeer maakt 't 'm. Lekker stoer maar toch ook weer een rustige basis. De warme vloer, het kleedje en de plantjes geven een beetje sfeer en knusheid. 


















































Deze is een beetje hetzelfde als wat ik al eerder liet zien. Alleen is hier een andere kleur beddengoed gebruikt, wat ook prima kan! 
In ieder geval een heerlijk knus hoekje waar ik best zou willen slapen!







































Als je een hoop hebt om te laten zien maar je hebt er heel weinig plek voor, dan is dit de oplossing. Zo'n hoek is sowieso lastig te gebruiken dus hang er gewoon een paar hoekplankjes op en show je mooie spulletjes!












































In een keuken moet je wel echt werkruimte hebben vind ik. Hier hebben ze goed gebruik gemaakt van de kleine ruimte. Dit keukenblok is denk ik zelf op maat gemaakt. Dat is denk ik wel de beste oplossing. Ik vraag me alleen af hoe ze bij die bovenkastjes komen... Maar goed, klein detail!

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!