8/23/16

Kokkerellen















































Ik wordt dus heel erg blij van keukens. Al die kastjes waar je spulletje in kwijt kan, een oneindig aanbod aan kopjes, borden, potten, pannen en ander keukengerei te koop in de winkels, de verschillende soorten materialen die er mogelijk zijn, de accessoires die je kwijt kan, het mini kruidentuintje, kortom, genoeg reden waarom ik blij wordt van keukens. 
Ik heb weer inspiratie van allerlei keuken verzamelt, kijk maar mee!















































Je kan alles wel opbergen in je vele kastjes, maar ik heb zo'n regeltje in mijn hoofd dat als je trots bent op iets, dat je er mee moet pronken. En dat is hierboven gedaan. Zet je mooiste kopjes en glazen op mooie plankjes in het zicht. Of neem gewoon helemaal géén bovenkastjes maar alleen plankjes. Zo kan je ook nog wat accessoires of plantjes kwijt, dit geeft lekker veel sfeer aan je keuken.


















































Ik ben ook best wel een fan van kookeilanden. In plaats van dat je tegen een muur staat aan te koken, kan je nog met de mensen aan tafel of in de woonkamer praten, mét oogcontact. Altijd fijn natuurlijk! 
Ook hier weer een mooi voorbeeld van plankjes in plaats van bovenkastjes. 
Het enigste wat ik niet zo goed snap zijn de barkrukken aan de rechterkant, als je daar zit kan je toch je benen niet kwijt, of ben ik nou gek?


























Bij deze keuken is goed gebruik gemaakt van de hoogte van de ruimte. De dubbele bovenkastjes geven extra bergruimte. Verder ben ik ook wel fan van de tegeltjes, het heeft iets industrieels en dat is weer stoer! De plantjes geven weer een zachte sfeer aan de ruimte. Ook een erg leuk idee om de plantjes op te hangen!







































Dit is een apart geval. Ik denk dat de keuken op maat is gemaakt want hij is volgens mij best wel aan de hoge kant. Dat is natuurlijk wel perfect als je heel lang bent!
Daarnaast is er weer gebruik gemaakt van open vakjes waar de mooie spulletje worden geshowd. 





















































Dit is een mooi voorbeeld van het gebruik van verschillende soorten materialen. Je ziet metaal, hout en steen. Erg mooi. Ook hier zie je weer het plankje. En hier hebben ze een doorzichtig kastje geplaatst zodat je alsnog naar binnen kan kijken.



















































Zwart in de keuken kan prima! Alles springt eruit door het zwart. Ook erg bijzonder dat de wand tegeltjes ook in het werkvlak te zien zijn. Zelfs aan de voorkant!
Verder vind ik gewoon de hele uitstraling erg mooi.







































Hier vind ik het fornuis erg leuk. Hij zit als het ware verwerkt in het werkvlak. 
Ook het gebruik van verschillende materialen, zoals het hout en het zwarte metaal, vind ik erg mooi.















































Alles van hout is natuurlijk ook erg mooi. Ik denk dat deze keuken nog niet in gebruik is want hij is een beetje te clean. Maar goed, verder is hij erg mooi.





















































Weer de plankjes in plaats van kastjes! Hier liggen ze boven elkaar wat ook weer een heel mooi effect geeft. Het leuke vind ik ook de koperkleurige pannen.















































Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als bij de andere kookeilanden. 
Hier zijn helemaal geen bovenkastjes gebruikt, wat eigenlijk ook wel een hele lichte uitstraling heeft.

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!