7/30/16

Pretty Tiles













































Er ging laatst een wereld voor me open. Je kan tegeltjes in de badkamer leggen, maar het kan natuurlijk ook in elke andere kamer! Er zijn zoveel opties! En het hoeft niet eens op de grond, maar kan gewoon prima op de muur. Allemaal mooie verschillende patroontjes. Je kan kiezen voor modern of lekker gaan voor vintage tegeltjes, of retro, glanzend, mat, groot of klein. Veel opties dus! Ik heb het nu dus niet over plavuizen, die kunnen echt niet meer. Maar dan is dit een hele goede vervanging!












































Dit is een heel mooi voorbeeld van lekker creatief zijn. Door het gebruik van verschillende kleuren en patronen, wordt het lekker speels. De kleurcombinatie maakt het lekker jaren 60/70, maar dan toch weer op een moderne manier. De tegeltjes zien er ook wat ouder uit, maar dit geeft ze weer wat karakter. 

















































Hier zit wel weer wat werk in denk ik, maar dan heb je ook wat! Je kan kiezen voor een witte basis en dan op de plekken die "uitgelicht" mogen worden, zoals de werkplek hierboven, iets creatiever zijn met de tegeltjes, zodat je een leuk hoekje krijgt. Doordat het zwart/wit is blijft het op zich nog wel rustig, en verder zijn de meubels in dit hoekje ook heel rustig.














































Dit vind ik dan weer best wel mooi voor in de badkamer. Lekker simpel maar ook weer stoer. Vaak worden er in de badkamer van die gladde, glanzende tegeltjes gebruikt. Dit heeft dan weer iets minimalistisch en kan je makkelijk tot aan het plafond betegelen. Bij de meeste andere tegeltjes wordt het snel te druk als je tot aan het plafond betegelt. 








































Dit is wel een van mijn favo's. Ik hou van die vormen en het is een beetje Art Deco wat ik ook heel mooi vind! Vooral gecombineerd met de stijl van nu. Hierboven ligt het in een badkamer maar die kan ook prima in elke andere kamer!


















































Dit vind ik een leuke manier van betegelen. In plaats van in een rechte lijn, dat is dan weer zo saai hé? Verder vind ik dat vakje leuk waar de zelfde tegeltjes zijn gebruikt maar dan in een andere vorm en kleur. Dit verbind met elkaar maar het maakt het ook een los element.


















































Er zijn natuurlijk ook tegeltjes met heel veel glans! Deze moet je dan denk ik niet in de hele ruimte doen, dat wordt weer een beetje druk. Maar net zoals hierboven, in een hoekje die uitgelicht mag worden! Daarnaast is de manier van tegelen ook erg leuk! Eens een keer wat anders.


















































Bij deze denk ik eigenlijk dat het behang is maar toch, het idee is leuk! Vooral het verloop van donker naar licht. Ik denk dat dit erg mooi zou zijn in een kinderkamer. Het heeft een beetje het effect van wolkjes.













































Hier is ook het plafond mee betegelt. In de douchekabine vind ik het heel goed kunnen maar niet in een hele ruimte. Dat wordt ten eerste te druk en ten tweede wordt het verstikkend. 
De tegeltjes hierboven vind ik in combinatie met de stoere douchekop, erg goed gelukt!

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!