7/24/16

Diner Spots













































Eethoekjes, want eetkamers zijn eigenlijk best wel al een beetje uit. De meeste mensen hebben er eigenlijk ook helemaal geen plek voor. Daarnaast zijn we ook gewoon veel socialer en informeler geworden. Vanaf de eetspot kan je praten met diegene in de keuken maar ook met iemand in de woonkamer. De wc en slaapkamer laten we maar even achterwege. 
Er wordt dan weer wel meer aandacht aan deze spot geschonken. Leuk kleedje eronder, lamp erboven, een kastje ernaast, wat leuks op de tafel. Er wordt wel echt wat van het hoekje gemaakt. Hieronder heb ik wat inspiratie verzamelt.













































Dit is een goed voorbeeld van een eethoekje. Je bepaald wat er in dit hoekje komt te staan door de functie te bepalen. Sommige mensen vinden het fijner om aan tafel te werken of een boek te lezen terwijl anderen dit liever in de woonkamer op een lekker bank doen. De mensen die gebruik maken wat het hoekje hierboven doen het lezen waarschijnlijk aan tafel. Alle boeken binnen handbereik. Verder is de ruimte heel rustig gebleven, door bijvoorbeeld niks op de tafel te zetten. Wel hebben ze de hoge wand goed benut.


















































Ik vraag me af waar dit huis staat, zo te zien zie ik sneeuw namelijk! 
Wat je in mijn inspiratie beelden veel ziet zijn ronde tafels. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt mij veel gezelliger. Als je met veel mensen bent kan je makkelijk met iedereen praten dan aan een rechte tafel. Daarnaast kan je ook een mooi hoekje creëren. Wat ik zelf mis aan de kamer hierboven is een leuk rond kleedje voor eronder, dat maakt het voor mij echt af.


















































Hier ook weer een ronde tafel. Hier hebben ze het dan weer wel gekozen om er een kleedje onder te leggen. Dit benadruk de ronde tafel nog meer en je creëert een eilandje. Het hoekje is aangekleed met een plantje en wat mooie beelden in lijstjes. De eetplek zelf is erg rustig, doordat alles in het zelfde kleurpalet zit. Het kleedje valt bijna weg in de vloer en de tafel loopt bijna over in het kleedje. Maar door het gebruik van verschillende materialen en het structuur van het kleedje is het niet flets. De witte stoelen breken het beeld weer doordat het niet saai wordt. En als contrast zijn er donkere details aangebracht in de lijstjes, op de tafel en in de plantenpot. Hier mis ik dan weer wel een lamp, of misschien is het in dat land wel altijd licht, kan ook!


















































Dit vind ik een gezellig en knus hoekje. De basis is heel rustig gebleven door middel van de witte muren met als contrast de zwarte vloer. Hierbij zijn bruine details toegevoegd met het heel stoer maakt. Vooral met de (hoop ik) neppe koeienhuid, of is het geen koe? Om het niet te druk te maken is er gekozen voor een glazen tafelblad. Dit maakt alles ook weer wat moderner. De drank is op een trolley binnen handbereik. Een bloemetje erop om het beeld wat zachter te maken. 


















































Hier is het thema zwart/wit geweest. Lekker stoer en modern. De basis is heel rustig gebleven door de witte muur en de witte vloer. Om het witte te breken zijn er zwarte details toegevoegd. En om het niet saai te maken is de tafel gewoon hout kleurig. 
Ik vraag mezelf af hoe het eruit ziet als je alle kaarsen aansteekt als het helemaal donker is. Lijkt mij echt super vet!








































Dit vind ik echt zo'n mooi beeld. Die plant maakt het echt helemaal af. Het zou mij niets verbazen als dit huis in een warm land staat. De basis is lekker koel wit. De grijs houten vloer is ook lekker fris. De bamboe stoelen geven het geheel een tropisch sfeertje. De accessoires hebben allemaal wel weer wat meer kleur, maar niet teveel. Zoals bij het kleedje is er een heel klein beetje blauw toegevoegd maar dit maakt dan wel weer het verschil. Let ook even op de details van het plafond, deze zou je bijna vergeten!








































Ook hier is de basis weer wit, zowel als op de muren en de vloer. En hier is ook weer een echt hoekje gemaakt. De tafel en stoelen poppen er echt uit doordat ze een duidelijke andere kleur hebben. Dit maakt het hoekje niet saai. Daarnaast geven de planten wat kleur aan het geheel. Ik merk dat als ik de planten weg denk dat ik echt iets van kleur mis. 













































Dit is een beetje een mengelmoesje. Je ziet heel veel verschillende elementen. Als je helemaal bovenaan begint bij de lamp(?), deze is best wel heel modern en geeft glans aan het geheel. De basis van de kamer is dan weer heel rustig door de witte wanden en de betonnen vloer. De betonnen vloer maakt het wat industrieel en modern. De masker aan de muur zijn dan weer totaal anders dan de rest en passen eigenlijk niet zo goed in het beeld. Maar dit is opgelost door het kleurrijke kleed. Deze past qua sfeer heel goed bij de maskers. Toch weet ik het niet met deze kamer Ik vind het zelf allemaal nét niet.


















































Hier staat de tafel wel echt in een kamer. Ik kan dan niet ziet of het een open ruimte is maar zoals ik het nu zie is het wel echt een kamer en minder een hoekje. Ik vind wel het beeld erg mooi. 
Ik vind dat ze goed de grote van de ruimte hebben benut door het gebruik van een groot kleed. Dit maakt de ruimte dan weer mooi af, door het gebruik van kleur. De tafel, stoelen en de vloer zitten in het zelfde kleurpalet. Dus ik denk dat als je het kleed weg denk dat het totaal niet mooi staat. 














































Hier is een mooi en gezellig hoekje gemaakt. Alle kleuren die zijn gebruikt komen terug in het kleed. Dit verbind alles met elkaar. Ik kan nou niet zo goed ziet of de tafel nou gouden poten heeft. Als dat zo is vind ik dat echt super vet cool. 
Hier is ook weer de basis heel rustig gehouden zodat alles goed tot z'n recht komt.

































Hier vind ik het sfeertje ook echt heel mooi. Er zit heel weinig kleur in maar de gordijnen geven weer die warmte die mist. Daarnaast is er ook heel goed gebruik van materialen. Bijvoorbeeld bij het betonnen bankje met 2 wollen kussentjes. 
Eerlijk gezegd denk ik als ik goed kijk, dat het eerder een winkel is ofzo. Aangezien je aan de rechterkant schoenen op een kastje ziet staan. Maar toch zou dit een leuk eethoekje kunnen zijn hoor. De plant in de hoek maakt alles af.













































Dit is een wat drukker eethoekje. Lekker veel kleur, dat is ook weleens fijn. Als ze voor een ander kleed hadden gekozen of gewoon geen kleed dan had het beeld gewoon veel rustiger geweest. Hier is de tafel al gedekt, dat kan het ook wat drukker maken natuurlijk. Maarja, daar is die tafel natuurlijk voor!

Liefs,
Jeanique

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!