2/28/16

Rariteitenkabinet






















































Een rariteitenkabinet is heel simpel gezegd een kast waar iemand voorwerpen in verzamelt, vaak rare objecten. Ik zelf heb ook zo'n kastje. Ik verzamel allemaal kleine dingetjes. Eerst lagen ze verspreid door heel mijn kamer maar nu hebben ze stuk voor stuk een vakje in het kastje. Eigenlijk moet ik nu wel een groter kastje hebben aangezien er steeds meer bij komt.
Hierboven zie je eigenlijk allemaal verschillende verzamelobjecten, maar ook op verschillende manieren uitgestald. Ik denk dat tegenwoordig een rariteitenkabinet een wat breder begrip is geworden. Eigenlijk betekend het gewoon een verzameling van kunst en rariteiten. 
Ik verzamel verschillende soorten stenen, schelpen, en kleine prullaria. Ik zal er wel eens foto's van maken!

Liefs, Jeanique 

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!