3/15/13

Portfolio // Cradle to cradle + DIY

Dit is een opdracht die ik heb gemaakt voor school. De bedoeling was een materiaal te kiezen wat een tweede leven kon krijgen. Ik speel eigenlijk nooit rummikub en dat vond ik zonde van steentjes dus toen dacht ik; laat ik er onderzetters van maken! Het is echt mega simpel maar het geeft een heel leuk effect. Ik heb er een setje van vier van gemaakt zodat het echt een gebruiksvoorwerp kan worden. Ik ga ze in ieder geval zeker bewaren voor mijn uitzet!
Hieronder nog kort uitgelegd hoe ik het precies heb gedaan.

1; Kijk in al je speldozen en zoek de beste steentjes om te gebruiken. Ik heb cijfer-rummikub steentjes gebruikt maar je kan ook de letter-rummikub gebruiken. Ook heb ik een paar proef onderzetter gemaakt van dominosteentjes, ik had hier alleen te weinig van en wat ik nu heb ik wat kleurrijker!

2; Leg de steentjes alvast neer hoe je ze wilt hebben. Als je eenmaal hebt geplakt, kan je niet meer terug!

3; Nu ga je plakken. Ik heb secondelijm gebruikt. Kijk wel uit dat je ze niet aan de tafel plakt. Gebruik dus bijvoorbeeld een placemat en blijf schuiven met de steentjes tot ze droog zijn. Smeer lijm op beide steentjes zo blijft het 't best plakken.

4; Als alles is geplakt kan je ze het beste nog even met rust laten. Laat ze optimaal drogen.

5; Maak een leuk doosje waar je ze in kan doen, of misschien heb je een doosje. Of gebruik een elastiek, zoals ik heb gedaan. Het elastiek dat ik gebruikt heb is een armbandje wat om het cola glas zat wat je bij de McDonalds kreeg. Denk maar creatief!

6; Als ze eenmaal opgedroogd zijn kan je ze nog even testen. Ze moeten natuurlijk wel helemaal plat zijn, anders heb je er nog niets aan.

Veel succes!

No comments:

Post a Comment

Click on the picture for a better look!